יום חמישי, 19 בנובמבר 2015

כילה, כילתי

אפריקה??
יש שם יתושים!!  יש שם מלריה!!  מסוכן!!

אז אחד הדברים הראשונים שהיה לנו ברור שנזדקק להם ונשתמש בהם היה כילה נגד יתושים.

תמיד בסרטים כילה נראית נורא רומנטית ויפה. במציאות גיליתי שזה משהו שצריך להסתגל אליו...


 בואו נודה באמת. אם אתם כמוני כשאתם מתעוררים בלילה לבקר סמיילי קטנה שקוראת לכם, אתם בוודאי אפופים מספיק כדי שלא יהיה לכם ממש קל להתרגל לעובדה שאי אפשר לקום מהמיטה ומיד לצאת מהחדר. קודם עליכם לבצע משימת פרס ששמה "מצא את היציאה מן הכילה". בונוס יינתן לזוכים שהצליחו להשלים את המשימה בלי לדרוך/למשוך/לקרוע או לחורר את הכילה.
ולגרוב גרביים? ולנעול נעליים?  פעם הייתי יושבת על קצה המיטה וגורבת גרביים בנחת. הבעיה היא שכשיש כילה אי אפשר סתם לשבת על קצה המיטה...
אז צריך להשקיע במנגנון קשירה שיאפשר לשבת על המיטה בשעות היום. זה ערמומי מעט אם מפנימים את העובדה שמנגנון קשירה שמחובר לקיר מחייב לחורר את הכילה, מה שקצת נוגד את ייעודה (וסמכו עלי, הם ימצאו את החור. הם תמיד מוצאים!).

מאוד מפתה לישון בלי מסך הערפל. מאוד. 
אפילו עברנו כמה לילות נטולי כילה ועקיצות כאחד. אבל מספיק מקרה אחד של בזזזזזזזזזזז עקבי באוזן כדי להבין שלילה שקט ורגוע הוא מוצר צריכה בסיסי!
במיומנות מדהימה, בנה לנו האיש מסגרת עץ אותה תלה מעל המיטה מן התקרה ואליה חיבר כילה שהזמין בהיותו בעל ניסיון מן המלון בו גר לפני שסמיילי ואני הגענו. אז אנחנו מסודרים!


 ולילדים? טוב, בלילה הראשון במעוננו בניירובי תלינו לסמיילי מעל המיטה כילת איקאה חדשה. אפילו השקענו בכילה עגולה שבאיקאה מגדירים אותה כמתאימה למיטה זוגית! כך גילינו כמה דברים:
  • כילה עגולה זה לא נוח. יפה מאוד אבל לא נוח לשימוש. 
  • סמיילי זזה כל כך הרבה בלילה ולכל כך הרבה כיוונים, שמפליא שהיא לא מגיעה לבניינים השכנים בלילות. מצאנו אותה כל כך הרבה פעמים מכורבלת בכילה עד שחששנו שבוקר אחד נמצא את הכילה תלושה מן התקרה ומשמשת כשמיכה נוספת. 
כל כך חששנו עד שהורדנו את הכילה ללילה אחד, מה שהוביל למעל 50 (!!) עקיצות על סמיילי. ולטראומה אצל אמא שלה.  היה ברור לנו – לא עוד לילות נטולי כילה בשבילה.
אחת השכנות יעצה לי להתעלם מצורת הכילה ולתלות אותה בצורת מלבן מעל המיטה של סמיילי וזה עבד! אמנם עדיין יש פה ושם כרבולי-כילה אבל מספר הפעמים שזה קורה ירד משמעותית.


יש הרבה דברים שצריך לחשוב עליהם כשרוצים כילה.
הנה כמה טיפים קטנים לכילאים מתחילים:
  • צריך לקחת בחשבון שזה לא דבר קטן כל כך. למען האמת זה כל כך מאסיבי שמרגע שיש כילה, לא רואים כמעט שום דבר אחר בחדר. 
  • כילה עגולה נראית יפה אבל כאמור לא נוחה לשימוש. 
  • צריך להשקיע במסגרת טובה שעליה תולים את הכילה (בוב הבנאי שלי אלוף העולם!) 
  • מנורה תלויה מן התקרה? צריך להיזהר שהחום לא ישרוף את הכילה (או לבטל את המנורה) 
  •  שולחן ליד המיטה - מחוץ לכילה או בתוכה? 
  •  יש על השולחן הזה משהו שמחובר לשקע חשמל בקיר? המממ 
  •  תליתם תמונה על הקיר? מקסים! קצת קשה לראות דרך הכילה אבל מקסים! 
  •  טלוויזיה בחדר? אתגר...
בתמונה: הכילה ששכנעה אותנו לא לקנות באינטרנט

* מקור כל התמונות: אתר המכירות Ali Express

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה